Mina åsikter om The Vampire Diaries 3x19 - Heart Of Darkness

Har fått en kommentar av en tjej vid namn Nea som skulle vilja att jag skriver mina åsikter om avsnittena som sänds av The Vampire Diaries. Tänkte nu alltså skriva lite vad jag tyckte om avsnitt 19, Heart Of Darkness. Såklart spoilers för er som inte sett fram till avsnitt 19.

Allt det här med Alaric är ganska skrämmande enligt mig. Mitt hjärta är också delat på mitten, halva sidan håller för Stelena och andra för Delena, så jag blev väldigt glad när jag såg att Damon och Elena skulle åka till Denver för att hälsa på Elenas bror Jeremy. Medans Stefan höll på med annat, dvs. Alaric, så hettade det till mellan Damon och Elena. Såklart började jag hoppa upp och ner i stolen för att jag blev så glad, men samtidigt blev jag också ledsen. Väldigt kluvna känslor. Det som jag blev mest glad över var att vi fick se både Jeremy och Rose. Älskar verkligen karaktären Rose, har saknat henne jättemycket från säsong 2.

Tyckte att det var jätteintensiva och väldigt bra scener gjorda mellan Alaric och Stefan. Jag tycker att det var intressant att se Stefan kämpa mot sin blodlust och tala allvar med Alaric.

Eftersom jag sett på bilder att Jeremy & Kol hade blivit vänner så blev jag inte så förvånad över slagsmålet/slagsmålen mellan Kol och Damon. Tyckte om idén med att Rose skapare är någon kallad Mary och att man inte har någon aning om vem av The Originals som skapat henne. Om jag skulle gissa skulle jag säga Finn, som redan dött. Kanske Kol försöker lura dem och satte en påle i bröstet på henne själv, när hon redan dött efter Finns död. Det är mina teorier gällande det.

Sedan gillade jag dramat mellan Caroline och Tyler. Har alltid gillat idén med Forwood, fast jag nu på senaste tiden blivit ett litet Klaroline-fan. Skall bli roligt att se vad som händer i avsnitt 20 som sänds nästa vecka gällande dem!

Och såklart.. Allting som hände mellan Alaric, Rebekah och Esther. Jag satt bokstavligen talat med munnen uppe stor som en tennisboll när avsnittet slutade. De sista sekunderna av ett avsnitt är alltid lika spännande. När jag sedan började tänka mera på det som hände i slutet av avsnittet så kom jag på att det är ganska realistiskt. I säsong 2 när Klaus tog över Alarics kropp så låg ju Alaric i ett sk. "koma" och det är väl exakt så som det hänt nu med Esther & Rebekah. Och nu ligger Rebekah i "koma".

Summa sumarum.. Jättespännande och bra avsnitt! :)

Kommentarer
» Tessa

GUD vad spännande att läsa om dina åsikter. Tror faktiskt också att hon dog efter Finn, Mary alltså när du nu sade det:D Tack! Fast det inte nu är säkert men.. :D

2012-04-20 @ 17:34:38
» Johanna

Hejsan! Kolla in min TSC blogg: http://secretcirclesweden.blogg.se - Det gör inget om du inte har sett TSC, har laddat upp alla avsnitt som finns på bloggen! Så du kan bara kolla från början!



Vill du göra Top Affiliate/Affiliate/Länk i inlägg byte, så är det bara att kommentera! :D



Kram!! <3

2012-04-20 @ 18:10:06
URL: http://secretcirclesweden.blogg.se/
» :)

Hoho, just sett avsnittet och guuuud vad spännande det var! Men, bara en fråga, det kan väl inte ha varit Finn som skapade Mary, för då lär ju resten (dvs Rose, Katherine, Damon och Stefan) redan vara döda? Eller tänker jag fel nu?

Mors :)

2012-05-19 @ 22:14:55



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: