SVAR TILL FRÅGESTUNDEN

Avslutar den lite tidigare eftersom jag fick tillbaka feedback att ni är klara med era frågor. Om det var någon/några frågor ni glömde att fråga så vet ni ju att ni kan fråga dem när som helst annars! Och annars, tack så mycket för all positiv cred ni ger mig, ni är underbara allihop!

Pauls snyggaste outfits enligt dig?

svar : Tycker att Paul alltid ser väldigt stilig och snygg ut vad han än har på sig, men här nedan är två av mina många favoriter från awards han varit på.


Har Paul något djur?

svar : Paul har inget djur, men han ställer gärna upp som hund/kattvakt när hans vänner inte kan.

Dricker Paul kaffe?

svar : Ja, Paul tycker jättemycket om kaffe! :)

Vem är Pauls favorit skådespelare?

svar : Paul har ingen favorit, men han har sagt att han jättegärna skulle vilja jobba med Leonardo DiCaprio, Meryl Streep och Johnny Depp.

Vem är Pauls bästa vänner?

svar : Han har aldrig sagt vem hans bästa vän är, men han umgås mest med hans fru Torrey Devitto, Ian Somerhalder, Joseph Morgan och Nina Dobrev + flera skådespelare från The Vampire Diaries. Han brukar ibland också synas med bla. Kaley Cuoco, Emily Van Camp, Ben McKenzie, Adam Brody och Brittany Snow.


Vilken är Pauls och din favorit bok och film?

svar : Paul har inte mycket tid till att läsa böcker så han har ingen favorit, men en av hans favoritfilmer är gamla och hederliga Titanic. Själv tycker jag om Twilight-böckerna och de filmerna + många till!

Person Paul ser upp till?

svar : Hans mamma & pappa.

Är det sant att Paul spelar gitarr och gör du inte också det?

svar : Det är sant att Paul spelar gitarr och det gör jag med!

Vad gör Paul när han inte jobbar?

svar : Då sover han gärna (eftersom han ofta jobbar så sent med The Vampire Diaries), men han gillar även att resa, spela gitarr, spela ishockey och åka snowboard.

Kan du inte berätta lite om ditt liv i Finland och dina språkkunskaper? Det verkar så himla intressant!

svar : Jag bor alltså i södra Finland och där jag bor talar de flesta svenska. Jag har i hela mitt liv pratat svenska, men kan prata finska också, dock gör jag det sällan. Det händer mest när jag är och shoppar och i skolan på finskaundervisningen. Så i staden där jag bor klarar jag mig på svenska! Kan också prata flytande engelska och även lite tyska!

Pauls födelsemärken?

svar : Det födelsemärket jag sett är på Pauls högra kind, vet inte så himla mycket annat om det. Han har väl som oss alla andra, några här och där! :)


Hur fixar du ditt eget hår?

svar : Det enda jag brukar göra med mitt hår är att tvätta det ca. var och varannan dag med vanligt shampoo och balsam från LÓRÉAL. Flera knep har jag inte! :)

Hur klär man sig som Paul?

svar : Sätt på dig ett par jeans, en kavaj och en skjorta/t-shirt så är du helt rätt klädd!

Hur klär man sig som Elena i The Vampire Diaries och fixar håret så som henne?

svar : Detta har inte så mycket att göra med Paul, men svarar gladeligen på det ändå. Klä dig i ett par jeans/leggings och ha en cardigan och en mönstrad topp på + boots/sneakers, då har du Elena looken! Håret delar du in i en mittbena och sätter pannluggen bakom öronen och låter håret falla ner över axlarna.

Vilka filmer och serier har Paul medverkat i som blivit kända?

svar : Förutom The Vampire Diaries har Paul varit med i The O.C, Wolf Lake, Smallville, CSI : Miami, CSI : New York, Fallen, Beneath The Blue, Everwood och American Dreams!

Hur många är de i Pauls familj?

svar : Paul + hans mamma & pappa och hans tre systrar, så sex stycken!

Vilka är dina favoritscener med Paul från The Vampire Diaries?

svar : Har inga favoriter, gillar alla så mycket! :)


Har Paul twitter?

svar : Jadå, Paul har en twitter där han heter @paulwesley!

Har du twitter eller facebook man kan följa? Du verkar så trevlig!

svar : Tackar! :) Jag har en twitter där jag heter @marrizzz, en privat facebook och en blogg som heter marrizzz.blogg.se!

Pratar du mycket finska? Kan du inte spela in något där du pratar finska?

svar : Jag pratar finska när jag måste. Kan ta och lägga in en video så snabbt som möjligt, I promise!

Pauls favorit doft?

svar : Paul älskar doften av hans mammas mat, bättre dofter finns det inte enligt Paul.

Bilder från när han var liten?

svar : Tyvärr finns det inte några bilder från när Paul var liten, beklagar! :)

Hur kom det sig att han blev skådespelare? Gick han på teater och gärna lite fakta om det.

svar : Paul sysslade med teater i skolan och tyckte jättemycket om det. Han var även med i en sk. "soap opera" när han gick i High School som han kom på tanken att bli skådespelare. Han sökte till college och kom in, men han blev erbjuden flera filmroller och bestämde sig för att sluta college i New Jersey och flyttade till Los Angeles för att bli en riktig skådespelare.

Kommer Paul att komma till Sverige?

svar : Som det ser ut just nu - nej. Men vi vet ju aldrig vad som händer inom de närmaste året/åren. Det kan komma som en överraskning att han kommer till Sverige!

Var från Polen kommer hans föräldrar ifrån?

svar : Ingen aning! Det finns inga svar på det på internet heller tyvärr!

Vad tycker du att är det bästa med Paul?

svar : Hela hans personlighet. Han är generös, rolig, trevlig och snäll! En mycket härlig person verkar han vara!


Hur länge var Paul tillsammans med sitt ex Marnette och varför tog det slut?

svar : De dejtade i ungefär 1½ år. Vet inte varför det tog slut. De passade säkert inte riktigt tillsammans helt enkelt. Sådant händer! :)

Jag har finskt påbrå o har aldrig vart i Finland,påbrå runt Romanievi.Men hört de ej förstår svenska där..o finska kan jag bara lite.Nått ställe du kan rekommendera runt Helsingfors..för där kan väll de flesta svenska? Detta va lite off topic.Hoppas ok iaf.

svar : Hejsan tjejen! Mer än okej att du frågar detta, passar mig fin fint! Antar att du menar Romaniemi! :) Det ligger ju ganska långt upp och i norr av Finland och där är de tyvärr få som kan tala svenska. Jag bor i en kommun som heter Raseborg och till den kommunen hör flera städer. Bla. den staden som jag bor i, Karis. Karis ligger ganska nära Ekenäs och Hangö. Om ni läst historia vet ni lite vad som hänt här under världskrigena. I Raseborg skulle jag säga att 90% (om inte mera) av befolkningen pratar flytande svenska. Karis är en timmes bilfärd från Helsingfors, men inne i Helsingfors förstår dom dig helt okej om du pratar svenska, men är ganska dåliga på att prata svenska. :) Om du vill komma till Finland så ska du veta att du nog blir förstådd, om du redan kan lite finska så är det utmärkt!

Kan du lägga upp nya bilder på Paul? Typ från 3:e säsongen i The Vampire Diaries i bra kvalité?

svar : Absolut! Här nedan är några relativt nya (några veckor gamla eller andra mer).


Kollade på Pauls ex Marnette.. Ibland va hon blond o ibland brunett, men antar hon är brunett naturligt? Hon har iaf bruna ögon. Så att Paul är förtjust i bruna ögon har jag förstått. Torrey har likaså bruna ögon.

svar : Hon är brunett naturligt! Kände inte igen hennes och Pauls förhållande förrän jag sökte upp det för någon vecka sedan, så det var kanske inte så seriöst. Paul är förtjust i brunhåriga och brunögda kvinnor. Han har sagt att det har en viss charm! :)

Pauls favoritkläder?

svar : Jeans/joggingbrallor och en slapp t-shirt.

Pauls favoritmat?

svar : Sushi!

Pauls längd och vikt?

svar : Paul är ca. 1.85 lång, men vikten har jag ingen aning om. Gissar att han väger mellan 70-75 kilo.

Vet att Paul har MC-kort, men har han någon bil och isåfall hurudan?

svar : Paul har ingen bil just nu. Han gillar att köra sin MC, eller så åker han i taxi osv.

Scener du gråtit till på TVD?

svar : Alla känslomässiga scener, nästan alla Stelena scener (bara för att de är så ljuvliga) och några andra scener. De scener där Stefan gråter.. Då rinner tårarna på mig. Är en riktig lipsill.


Några bilder på dig själv? Du är jättesöt! :P

svar : Nämen tack sötis! ♥ Jadå, här nedan ser ni mig!


Kan du berätta om Finland och om hur du har det där? När du går och handlar t.ex.. Måste du prata finska då?

svar : Har berättat lite om du scrollar uppåt, men Finland är pretty much samma som Sverige! :) När jag går till butiken behöver jag inte prata finska. Inte i Raseborg iallafall. I Helsingfors brukar jag prata finska dock.

Jag älskar Klaus och jag undrar om du vet något om honom och Caroline!

svar : Jaaaaa.. Rykten säger ju att han ska bli kär i en vampyr.. En blond vampyr.. Mer vet jag inte dock, men jag tycker att de är ganska fina tillsammans! :)

Vilken färg har Paul på ögonen?

svar : Pauls ögon är gröna!

Har du träffat Paul? Om inte, vad skulle du göra om du träffade honom?

svar : Jag har aldrig träffat honom och har ingen kontakt med Paul, men om jag skulle träffa honom.. Hmm.. Jag skulle väl prata lite om min blogg och diskutera allmänt!

Team Klaus / Elijah?

svar : Ahh.. Så svååårt! :) Gillar dem båda, men gillar kanske Elijah ändå lite bättre.

Team Damon / Stefan?

svar : Team Defan. Gillar båda allt för mycket! :)

Delena / Stelena?

svar : Både och, men min största passion är nog Stelena.


Team Forwood / Maroline?

svar : Forwood! Så mycket spänning mellan Caroline och Tyler.

Bra ställen att shoppa på i Finland (utan att kunna tala finska :D) Är på väg dit om några veckor!

svar : Helsingfors! Finns ett köpcentrum som heter Forum som jag gillar väldigt mycket! Finns dock butiker överallt i hela Helsingfors!

Favoritkaraktär i TVD?

svar : Salvatore-bröderna! :)

Pauls favoritfärg?

svar : Blå!

En bild där Paul kysser/kramar Torrey?

svar : Har aldrig sett en bild där Paul kysser Torrey, men här är en fin bild där de håller om varandra.


Har han varit tillsammans med Nina nångång? Kommer dom bli tillsammans igen? Vad tror du? :P

svar : Paul har aldrig varit tillsammans med Nina, de är bara väldigt goda vänner! De kommer nog aldrig att bli tillsammans vad jag tror. Det sägs ju också att hon dejtar sin och Pauls costar Ian Somerhalder. :)

Har du någon aning ifall stefan och Elena kommer bli tillsammans igen? Vad tror du??

svar : I böckerna blir hon tillsammans med Damon till slut, men jag tror faktiskt att det blir Stelena igen! :)
Random fakta (typ 5 saker?) om Paul?

  • Paul tycker att han är den seriösaste på inspelningarna av The Vampire Diaries.
  • Favoritsnabbmaten är pizza och efter det äter han favoriten 'Ben & Jerry Ice Cream'.
  • Paul har aldrig rökt.
  • Pauls största idol är hans mamma.
  • Paul var aldrig omtyckt hos tjejer i skolan.

Har Ian och Nina varit med i någon serie/film? Förstår om du ej svarar eftersom bloggen är om Paul.
svar : Hejsan hejsan! :) Jag kan ändå svara på det! ;) Jag tycker att du ska spana in Ian i Lost och när det gäller Nina tycker jag att du ska kolla in Degrassi, The Roommate och Arena. Alla deras roller finns på deras wikipedia-sidor.

Och som jag sade.. Om ni har mer frågor, tänk inte ens på det två gånget.. Skriv kommentaren direkt! Älskar när ni kommenterar! Tar också emot mejl till adressen [email protected], kollar mejlen varje dag! :) Tack för alla frågor ni skickade, kram!

Kommentarer
» Emma

DU ÄR FANTASTISK! Bästa bloggerskan ever! Du vinner Kenza och alla andra med hästlängder!



Tack gode gud för att din blogg finns, älskar den!



Kraaaaam :)

2012-01-23 @ 21:21:52
» Nikki

Tusen tack för alla svar.Du är kanon.Du kommer att gå långt i livet.Som sagt förut,du liknar Nina Dobrev.

Fler frågor kommer säkert.



Paul kommer väll från warsawa(säkert ej rätt stavat) i Polen? Vi kanske ska ta oss en sväng dit,när Paul är där på besök..he he!



Jättekram

2012-01-24 @ 09:25:52
» Nikki

Läste Pauls twitter nyss.Är det Ninas Audi han pratar om?Ha ha.Undrar om va han som fick byta däck?

Paul är rätt roligt faktiskt.



Kram

2012-01-24 @ 13:03:35



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: