Mina tankar och åsikter om säsongsfinalen

Tänker inte skriva så mycket, men några rader om vad jag tyckte om säsongsfinalen, The Departed, och vad jag tror att kommer att hända i säsong 4. Ni som inte har sett klart säsong 3 skall definitivt inte läsa det som är markerat.

Det som jag har valt att ta upp är 1) Elenas val 2) Alla som dog 3) The Originals 4) Alla flashbacks 4) Elenas situation - vampyrtransition 6) Annat smått.

1) Elena hade svårt att välja, såklart. Hon insåg ändå att fast hon fallit för Damon så slutade hon aldrig älska Stefan. Hon valde alltså Stefan och jag tyckte det var ett bra val. Tyckte det var jättesorgligt att se på eftersom Damon blev så förkrossad. Damon kommer säkert att lämna stan för en tid (de kom ju överens om så), men inte för en längre period.

2) Alaric, Elena, Tyler och Klaus dog. De tre sista så är inte egentligen döda, eller de två sista så kan man ju fundera över. Iallafall så tyckte jag inte att det var lika sorgliga dödsoffer som i säsong 2 då t.ex. en av mina favorit karaktärer, Jenna, dog. Såklart så har allt med Alaric varit sorgligt och jag älskar, älskar, älskar både Klaus och Tyler, men vi får se vad situationen är i säsong 4.

3) Jag tycker synd om dem, The Originals. Faktiskt. Först dog Finn och nu Klaus. Kol är tydligen borta ur bilden just nu, men scenen mellan Rebekah och Elijah.. WOW. Epic. Gillade också att Elijah kom tillbaka, han är tuff! :)

4) Oh gooood.. Alla flashbacks var magiska. Gillar strongt att de började avsnittet med en flashback med Elena, hennes föräldrar och Jenna (Pinks låt passade perfekt in!!). När vi fick se bilolyckor x 2.. Ojojoj.. Det var både roligt att se från när Elenas föräldrar dog, men samtidigt sorgligt. Både flashbacken och det "riktiga" med Matt, Elena och Stefan var magiska. Och att Elena träffade Damon först.. Vi får allt se vad som händer i säsong 4 när Elena sade till Damon att saker och ting skulle vara annorlunda (kanske) om de hade träffats först..

5) Jag tycker jättesynd om alla i denna situation. Elena har aldrig velat bli vampyr så det skall bli spännande att se vad som händer.. Stefans ansikte var.. obeskrivligt. Ge honom en Oscar, snällaaaaa! Ian spelade också väldigt bra och alla andra. Tror att de båda bröderna + Caroline kommer att hjälpa Elena med törsten och det i säsong 4.

6) Annat.. Well.. Tycker synd om Bonnie som har massa stress och sådant eftersom hon är häxa och så mycket har hänt. Hoppas att hon kan vila av sig lite i säsong 4. "The Goodbye" som Caroline och Tyler delade.. Det var så sorgligt. Jag satt och grät genom hela scenen. Jag hoppas att Tyler inte är borta förevigt. Hoppas också att Klaus inte verkligen är inne i hans kropp. Och vet ni vad..? Jag tror att Katherine kommer tillbaka nästa säsong. Jag har en sådan känsla.. ;)



Kommentarer
» Anonym

OMG DIN BLOGG DÖDAR! Meeeen... Elena sa ju ''maybe if we met first'' Tror inte hon menade det bokstavligen.. utan att hon menade, om dom hade lärt känna varann och hon föll för honom FÖRST. Så tror verkligen inte en koversation på knappt 5 minuter kommer spela någon roll. Plus damon tänkte bara på Katherine .. så his lost.

OCH OMFG... när dom först träffades.. han ba '' du vill ha dangerous, a love that concumes you and adventure '' och alltid när Elena tänker på Damon så säger hon samma saker.. men jag tror att det var pga Damon. Han sa ju att hon skulle leta efter kvaliterna som han har själv. Så jag tror inte det betyder som många tror, att dom passar perfekt. Utan pga hans compulssion , Elena inte kan hålla sig borta från honom. OCH verkligen så älskar hon STEFAN!!! ÅHHHHHH STEFAN. Är verkligen TEAM STELENA ALL THE WAY. ALWAYS AND FOREVER. Stefan är för bra. Han gör allt för Elena.. Och som hon sa hon slutade aldrig älska Stefan. Deras kärlek är för stark och sann. Och jag tror nu i S4 kommer den bli starkare... Även fast hon kommer 'pendla' mellan Damon också... SÅ ÄR DOM SOULMATES. DOM ÄR ENDGAME.

Så här tror jag att säsong 4 kommer vara mellan ''the triangle'': Först kommer det vara stark och äkta STELENA kärlek. Och sen kommer Elena säkert 'ändras' och vilja ha Damon .. Då kommer Katherine och är med Stefan.. och DÅ inser Elena hur fel hon hade och kommer välja Stefan!! Dom kommer vara i slutet :) Men jag tror som sagt att Elena kommer ha en ''Damon'' stund. Som jag inte ser så fram emot. Men jag ska njuta så länge Stelena varar! och dom måste ju vara endgame.. höhö

2012-05-12 @ 21:43:08
» Tessa

Gud vad du skriver bra! :) Sjukt duktig. Håller med dig, han borde få en oscar. :D

2012-05-12 @ 23:04:00



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: