Mina tankar och åsikter om The Vampire Diaries 3x21 - Before Sunset

Så för er som vill läsa vad jag tyckte om det senaste The Vampire Diaries så har jag gjort en liten sammanfattning (skrev inte om allting, bara det som jag uppfattade som mest viktigt) om vad jag tyckte om avsnitt 21 som sändes i natt i USA. Markera texten för att läsa, men observera som vanligt alla spoilers.

The Vampire Diaries 3x21 - Before Sunset —Avsnittet kom med många chockar enligt mig, men det var ett fantastiskt bra avsnitt! Älskade det! det var så spännande, rysigt och så annorlunda på något sätt..Satt med munnen uppe vid flera stunder av avsnittet. Huvudsaken (eller det viktigaste kanske man kan säga) som hände var ju allt med Alaric. Esther hade då i förra avsnittet gjort honom till "The True Hunter" vilket gjorde att han blev väldigt stark, elak (hans mörka sida kom fram tydligt) och hatet för vampyrer steg upp till ytan.

Genom avsnittet ville han få minst en Orignial död, men han lade också vantarna på Caroline och Elena. När Caroline och Rebekah höll på att städa upp efter dansen (som var med i 3x20) så attackerade Alaric Rebekah, medans Caroline räddade henne. Jag blev såååå glad! Jag har alltid älskat dem två och det var härligt att se. Rebekah hade tid att fly och så gjorde Caroline också. Dock var hon lite för långsam och Alaric hann ifatt henne (medans en Rebekah stod sorgset och tittade på) och drog med henne till sitt klassrum. Där blev hon torterad och 'The bad side' av Alaric kom verkligen fram. Han uttryckte sina känslor och hat mot vampyrerna när också Elena senare dök upp.

Efter ett långt argument med Alaric lyckades Elena få loss Caroline där hon var fast och Caroline kunde springa iväg. In i armarna på Klaus sprang hon och då började jag hoppa av glädje eftersom jag älskar idén med Klaroline. Liksom hur perfekta är inte de två? Även om jag tycker om Forwood så kan jag inte låta bli att vara förälskad i idén om en Original och Caroline.. :)

Elena och Alaric började slåss och de tappra Salvatore-bröderna kom till hennes räddning. Dock var de inte tillräckligt starka. Klaus tog efter det hand om Elena då han försökte tömma henne på blod (hennes blod är ju källan till hybrider). Tyler kommer in och ser det. Klaus tror ju fortfarande att han har Tyler i ett band runt lillfingret, men vår favorit hybrid räddar Elena. Nästan iallafall. Damon och Stefan dyker upp och de har kommit på hur de skall döda Klaus. Det är Klaus som är skaparen till deras bloodline och det är de som skall döda honom.

Medans Bonnie håller på med häxeri (massa problem med det också i början av avsnittet mest, med Stefan, Damon och Klaus); stoppar Jeremys hjärta för att kunna stoppa Alarics hjärta och få honom normal igen så slåss Klaus och våra favoritbröder. Det slutar med att Klaus dör iallafall vilket jag tyckte var jättesorgligt. Faktiskt. Jag blev så ledsen. Kommer ihåg i säsong 2 när jag sade "Go awaaaay" typ liksom, men han har blivit en av mina favoritkaraktärer.

Iallafall var alla glada över Klaus död. Både glada, men kanske mest lättade eftersom Klaus gjort så mycket som ställt till med problem för dem alla och varit liksom bara ond.. De ordnade en liten fest för att fira (fast jag satt mest och bölade, hahah..) iallafall och de pratade lite om deras kamratskap och att de verkligen älskar varandra allihop. De är helt enkelt en stor familj allesammans.

Vi fick också se Elena uttrycka sina känslor för Damon och Stefan. Hon vill inte göra ett val mellan dem, för då betyder det att hon förlorar den ena. Alla tjatar ju hela tiden på henne att hon måste göra sitt val. Damon och Stefan kommer överens om att om hon väljer någon av dem (vilket hon gör i nästa avsnitt!!!!) så lämnar den andra stan för att lämna dem i fred. Så.. Vad tror ni? Vad förväntar ni er i avsnitt 22, säsongsfinalen nästa vecka?


Kommentarer
» Tessa

Vad duktig du e på att skriva:)

2012-05-04 @ 16:15:55
» alicia

hej asså måste bara fråga en sak,asså i ep 22 (the departed)avsnitts promo slut så sitter elena i bilen och skriker typ "matt look out" och vadå sitter matt i bilen det är ju hennes föräldrar som gör det väl? och sen står rebeckah typ mitt i vägen så de typ kör ner i vattnet?



Tacksam för svar! (fattar ingenting) !

2012-05-04 @ 17:19:39
» Paul Wesley Sverige - Märta

Tessa : Tack, vad du är söt! :)



Alicia : Jag förstod faktiskt inte riktigt heller själv. Jag tror att de kommer att överraska oss med något drastiskt, men ja, det står på internet att vi kommer att få se när hennes föräldrar åker ner i vattnet, men vet vem vad som händer.. De lyckas alltid överraska oss! Kramar! :)

2012-05-04 @ 17:29:39
URL: http://paulwesleysweden.blogg.se/



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: